ParkCare is een platform die parkeeraanbieders de mogelijkheid biedt om hun parkeerdiensten aan te bieden. De prijs op de factuur bestaat uit de prijs die de parkeeraanbieder in rekening brengt voor de aangeboden dienst, inclusief een commissieaandeel voor het platform en belasting. Deze prijs is de totale prijs voor de geboekte dienst, waarvoor geen verdere kosten te verwachten zijn. De aanbieder van de parkeerplaats kan echter zelf een toeslag in rekening brengen in bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld:
- Een nachttoeslag
- Een toeslag voor te grote auto's
- Een toeslag voor meer personen of te grote bagage in de shuttlebus
Deze extra kosten hebben meestal betrekking op omstandigheden die extra werk betekenen voor de aanbieder van de parkeerplaats. Deze extra kosten worden uitsluitend in rekening gebracht door de aanbieder van de parkeerplaats, zonder provisie voor het platform. Daarom worden deze extra kosten betaald aan de aanbieder van de parkeerplaats zelf en moeten ze meestal ter plaatse worden betaald. Een andere reden dat er mogelijk extra kosten worden gerekend is door het heffen van een luchthavenbelasting door de luchthaven in kwestie. Deze extra kosten zijn gebaseerd op de regels van de luchthaven en kunnen niet worden beïnvloed door het platform of de parkeeraanbieder en moeten worden betaald voor elke parkeeraanbieding in de buurt van de luchthaven in kwestie. Om te weten te komen of de parkeeraanbieder of de luchthaven u extra kosten aanrekent, kijkt u bij 'Extra informatie' op het aanbod dat u hebt aangevraagd. Daar vindt u een lijst met alle mogelijke extra kosten en hun voorwaarden.