Vliegtuig Vliegtuig Vliegtuig Vliegtuig
Zicht vanuit het vliegtuig in de lucht

Tips bij vliegangst

Veel reizigers zullen zich herkennen in het beeld van iemand met vliegangst. Zweethanden, hartkloppingen, vluchtreacties; het is slechts een greep uit de klachten waar mensen met vliegangst last van kunnen hebben. Een op de drie reizigers schijnt in meer of mindere mate last te hebben van angsten tijdens het vliegen. Vliegangst kan dan ook zeer beperkend zijn. Veel mensen laten zich erdoor weerhouden van een vliegreis. Dat is zonde, want met een aantal handige tips kunt u vliegangst een stuk verminderen. Heeft u binnenkort een vliegreis gepland waar u enorm tegenop ziet? Lees dan onderstaande tips door. 

Vijf nuttige tips die helpen bij vliegangst
1. Allereerst kan het helpen om u te realiseren dat een vliegtuig het veiligste vervoermiddel is. Vliegtuigen worden altijd uitgebreid gecontroleerd. Bovendien is turbulentie niet gevaarlijk, zoals veel mensen denken.2. Probeer stress te beperken. Zorg dat u op tijd aankomt op de luchthaven en dat u vooraf een parkeerplaats reserveert. Reist u bijvoorbeeld via Schiphol? Er zijn tal van geschikte parkeerplaatsen bij Schiphol die u direct kunt reserveren bij ParkCare. Dat scheelt onnodige spanning.
3. Doe ademhalingsoefeningen tijdens de vlucht. Drie seconden door uw neus inademen en vijf tot zes seconden door uw neus uitademen zal u helpen om spanning te verminderen.
4. Probeer de angst te accepteren, hoe moeilijk dat ook is. Vechten tegen angstgevoelens maakt ze erger. Het is daarom aan te raden om mee te gaan in de angst en u zich er niet tegen te verzetten, hoe moeilijk ook.
5. Afleiding zoeken tijdens de vlucht kan ook helpen. Neem een puzzelboekje, tijdschrift of boek mee, of klets met medepassagiers. Wat ook helpt, is u voorstellen wat u straks gaat doen als u op uw vakantiebestemming bent aangekomen.

Betaalmethodes

Logo IDeal Logo MasterCard Logo Visa Logo PayPal Logo Giropay Logo Bancontact

Keurmerken

Logo Webshop Keurmerk Logo Trust Ecommerce Europe